Publicerad: 2013-11-07

Miljonstöd från Vetenskapsrådet till forskare

NYHET Tre forskare knutna till UMIT Research Lab har beviljats bidrag från Vetenskapsrådet på sammanlagt nästan 10 miljoner kronor.

Martin Berggren, institutionen för Datavetenskap, fick sitt bidrag på 3,2 miljoner kronor för "Acoustic design optimization methods for thin structures and for systems subject to a nonuniform background flow".

David Cohen, institutionen för Matematik och matematisk statistik fick sitt bidrag på 3 miljoner kronor för "Explicit numerical methods for the time discretisation of stochastic wave equations".

Mats G Larson, institutionen för Matematik och matematisk statistik fick sitt bidrag på 3 miljoner kronor för "Finite Element Methods for Partial Differential Equations on Evolving Surfaces: Shells and Membranes, Convection-Diffusion, and Surface Evolution".

Redaktör: Mikael Hansson