Publicerad: 2016-04-11

Missa inte säsongens sista Fika efter en forskare

NYHET På lördag 16/4 bjuder medicinska fakulteten återigen på finfika och populärvetenskapliga föreläsningar i Fika efter en forskare. Tre inbjudna forskare kommer att berätta om sjukdomen MS, hur nervceller bildas, samt farlig kontra ofarlig prostatacancer. Vårterminens sista tillfälle på Vävens Café Fika! kommer också att sändas live på nätet!

Det tredje tillfället av den populära föreläsningsserien Fika efter en forskare är det sista för säsongen.

Vi bjuder tre föreläsningar, på ungefär 6 minuter vardera:

• Farlig eller ofarlig prostatacancer? – Pernilla Wikström, medicinsk biovetenskap
  • Från stamcell till nervcell – Lena Gunhaga, Umeå centrum för molekylär medicin
  • MS i hetluften – Peter Sundström, farmakologi och klinisk neurovetenskap

Alla är välkomna och vi bjuder på fika.

Direktsändning av Fika efter en forskare

Lördagens föreläsningar kommer att direktsändas och finnas tillgängliga efteråt på universitetets livestream-sida: http://www.umu.se/om-universitetet/aktuellt/live/

Tid: Lördag, 16 april, kl. 13.00 & kl 14.00

Plats: Café Fika! Väven, plan 1