Publicerad: 2013-11-11

Möt våra studenter på en utbildningsmässa nära dig

NYHET Besök Umeå universitets monter på höstens utbildningsmässor. Här får du en utmärkt möjlighet till personliga möten med studenter från olika utbildningar som gärna delar med sig av sina tips och erfarenheter från att studera på Umeå universitet. Vår erfarna personal finns också tillgänglig för att svara på dina frågor.

Umeå universitets mässteam består av 14 studenter från olika utbildningar. Med i montern finns även personal i form av en studievägledare och tre informatörer. I höst kan du träffa mässteamet i någon av de tre storstäderna i södra Sverige, och i vår kan du träffa oss på bl.a. Noliamässorna längs Norrlandskusten.

Göteborg 14–16 november

Mässan Kunskap & Framtid pågår torsdag till lördag den 14-16 november på Svenska Mässan i centrala Göteborg. Öppettiderna är kl 10-16 varje dag.

Stockholm 28–30 november

Organisationen SACO ordnar två utbildningsmässor i två städer, en i Stockholm och en i Malmö (se nedan). SACO studentmässa i Stockholm pågår torsdag till lördag den 28-30 november på Stockholmsmässan i Älvsjö, som du når med pendeltåg från Stockholms central. Mässan är öppen kl 9-16 torsdag och fredag samt kl 10-15 på lördagen.

Malmö 4 december

SACO studentmässa i Malmö är en endagsmässa onsdagen den 4 december på Stadionmässan i Malmö. Mässan är öppen kl 9-16.

Välkommen!

Redaktör: Kristina Forsman Lindmark & Emilott Lantz