Publicerad: 2019-04-05

Nätverksträff för forskare inom arbetslivspedagogik

NYHET I mitten av mars samlades PIA-nätverket, med forskare från Linköpings universitet, Stockholms universitet och Umeå universitet, för att bland annat diskutera huruvida Pedagogik i Arbetslivet är mer pedagogik eller mer arbetsliv.

PIA är ett nätverk bestående av forskare och lärare vid tre stora arbetslivspedagogiska miljöer vid Linköpings universitet, Stockholms universitet och Umeå universitet.

Syftet med nätverket är att främja arbetslivspedagogisk forskning, sprida aktuella forskningsresultat och forskningsanknyta utbildning. Nätverket träffas ca en gång om året med ett roterande värdskap mellan de tre forskningsmiljöerna. I är var det medlemmar från profilområdet Ledarskap, organisation och arbetsliv vid Pedagogiska institutionen som stod för värdskapet.

Temat för träffen var "Arbetsliv kontra pedagogik – hur bygger vi vår identitet?".