Publicerad: 2018-01-18

Nina Ohlson, nyanställd vid Idrottshögskolans kansli

NYHET Nina Ohlson är anställd som vikarierande forskningssamordnare för Innebandyns kompetenscentrum (IKC) under perioden 2018-01-15 t.o.m. 2018-06-30.- Det känns verkligen inspirerande att få möjlighet att kombinera mina erfarenheter av innebandy med ett akademiskt forskningsfokus, säger Nina som precis påbörjat sin anställning.

Hej där Nina och varmt välkommen till oss på Idrottshögskolans kansli!

Hur känns det att börja jobba på Idrottshögskolan?

Kul! Det känns verkligen inspirerande att få möjlighet att kombinera mina erfarenheter av elitinnebandy och intresse för idrottsutveckling med ett akademiskt forskningsfokus.

Var har du tidigare jobbat?

Jag har disputerat vid institutionen för Medicinsk biovetenskap och jobbar fortfarande där men nu främst med studieadministration​ och undervisning. Dessutom har jag under de senaste fem åren även undervisat studenter vid institutionen för Kostvetenskap.

Varför sökte du just detta arbete?

Jag fastnade direkt då jag såg annonsen och såg en klockren möjligheten till att nyttja min kompetens och samtidigt utvecklas både som person och karriärmässigt.

Vad gör du när du inte arbetar?

Jag har familj med två barn och liksom många andra föräldrar går en hel del tid åt att skjutsa till träningar och hänga i olika idrottshallar. Jag är också tränare för min ena sons innebandy- och fotbollslag.

Hur skulle du kort beskriva dig själv?

Svår fråga, men om jag ska välja några nyckelord så får det bli strukturerad, samordnande och lättsam.

Vilka kommer vara dina huvudsakliga arbetsuppgifter?

​Jag kommer att jobba i enlighet med de nya utvecklings- och forskningsstrategierna vilka är så nya att de kommer att presenteras för mig mer i detalj först kommande vecka. En stor del av arbetet kommer det här halvåret iaf att handla om att sprida och kommunicera ut olika forskningsresultat.

Vilka förväntningar har du på ditt nya arbete som forskningssamordnare vid IKC vid Idrottshögskolan?

Det kommer ju för mig att  innebära nya arbetsuppgifter och utmaningar men i slutändan blir det ett innehållsrikt halvår där jag bidrar till att stärka svensk innebandy. Dessutom kommer jag att ha roligt under tiden!

Redaktör: Anna-Karin Eriksson