Publicerad: 2012-06-08

Nominera årets alumn!

NYHET Umeå universitet har beslutat att varje år utse årets alumner, en man och en kvinna. Utmärkelsen går till två före detta studenter som på ett eller annat vis utmärkt sig särskilt i sin karriär efter studierna.

Nominera årets alumnUmeå universitet vill på detta sätt lyfta fram före detta studenter lite extra som goda förebilder för nuvarande, före detta och framtida studenter.

Förslag på årets alumn kan lämnas av Umeå universitets studenter, alumner och anställda senast den 31 augusti. Förslaget ska innehålla alumnens namn, utbildning och en motivering till varför just han eller hon borde bli Årets alumn.

För att kunna utses till Årets alumn måste personen:

• ha läst minst 60 högskolepoäng (tidigare 40 poäng), motsvarande ett års heltidsstudier, vid Umeå universitet.
  • i sin karriär ha presterat något utöver det vanliga och/eller vara en särskilt god förebild för andra.

Årets alumner får ta emot utmärkelsen vid en tillställning under hösten 2012. De kan också komma att erbjudas olika hedersuppdrag som t.ex. att tala vid avslutningshögtid för studenter eller på alumnträffar.

Nomineringen för Årets alumn skickas senast 31 augusti till UmU Alumni.
Eventuella frågor besvaras av alumnkoordinator Jessica Bergström Grahn, på telefon 090-786 51 90 eller e-post.

Redaktör: Jessica Bergström Grahn