Publicerad: 2018-12-06

Nominera årets elitidrottsstudent och årets idrottsalumn (senast 16/1)

NYHET Umeå Idrottsgala den 21 februari 2019 hyllar och uppmärksammar aktiva, ledare, eldsjälar och föreningar som brinner för sin idrott och som på ett positivt sätt bidrar till Idrottsstaden Umeås utveckling. Var med och nominera till utmärkelserna.

Under Umeå Idrottsgala delar Idrottshögskolan ut utmärkelserna "Årets Idrottsalumn" samt "Årets Elitidrottsstudent". Årets Idrottsalumn tilldelas en tidigare student som läst en idrottsrelaterad utbildning vid Umeå universitet och som i dag i sitt nuvarande arbete gör något gott för Svensk idrott. Årets Elitidrottsstudent tilldelas en student vid Umeå universitet som lyckats bra med kombinationen elitidrott och studier.

Vem tycker du/ni är värd denna utmärkelse för år 2018?

Skicka in ditt/ert förslag på nomineringar senast den 16 januari till Idrottshögskolan, mail: pernilla.eriksson@umu.se

Skriv en kort motivering till varför denna person är värd priset samt vem du/ni är som skickar in nomineringen.

Läs mer om Umeå Idrottsgala