Publicerad: 2015-01-12

Nominera en lärare till Lärarhögskolans pedagogiska pris

NYHET Nu kan du nominera en lärare som du tycker har gjort en särskilt god insats i en utbildning inom Lärarhögskolan.

Syftet med priset är att uppmuntra lärare som undervisar på något av universitetets lärarprogram. Priset kan delas ut till en enskild lärare eller till en grupp lärare. Priset kan också delas ut till lärare inom verksamhetsförlagd utbildning/praktik. Priset kommer att delas ut på universitetets vårpromotion den 30 maj 2015.

Ditt förslag ska vara väl motiverat och innehålla en argumentation om varför läraren/lärarlaget ska få utmärkelsen. Motiveringen ska omfatta minst en halv A4 och får gärna innehålla konkreta exempel. Alla lärarkategorier kan komma i fråga; även doktorander som utför undervisning.

En bedömningskommitté bestående av tre lärarrepresentanter och en studentrepresentant kommer att utse pristagare. Bedömningskommittén kommer att utgå från lärarens/lärarnas pedagogiska förmåga som den visas i:

undervisningsinsatser och mötet med studerande,arbetet bland kollegor,
pedagogiskt utvecklingsarbete inom Lärarhögskolans område.

Skicka ditt förslag med motivering till: annika.kjellsson-lind@umu.se senast måndag den 9 mars 2015.

Redaktör: Veronica Wiman Nilsson