Publicerad: 2022-04-05

Nominera till Handelshögskolans pedagogiska pris 2022

NYHET Nu kan du nominera till Handelshögskolans pedagogiska pris. Både studenter och anställda kan nominera.

Handelshögskolan utser årligen en pedagogisk pristagare. Syftet med priset är att uppmuntra våra lärare som gör goda pedagogiska insatser i grundutbildningen samt att stimulera pedagogisk utveckling vid Handelshögskolan.

Alla anställda vid Handelshögskolan och studenter vid våra program/kurser uppmanas att nominera lärare eller lärarlag till Handelshögskolans pedagogiska pris 2022. Studenter som nominerar måste ha varit aktiva i någon av våra kurser/något av våra program under 2021.

Årets tema för nomineringar: Pedagogiskt nytänkande för studentengagemang inom fysisk och/eller digital utbildningsmiljö.

Priset tilldelas lärare/lärarlag som inom grundutbildningen under 2021 gjort särskilda pedagogiska insatser genom att utveckla, anpassa eller förbättra lärandeaktiviteter utifrån den fysiska eller digitala utbildningsmiljön så att aktiviteterna uppmuntrar studentengagemang, är tillåtande och bidrar till att skapa tillit mellan lärare och student och mellan studenter. Extra vikt läggs vid aktiviteter som främjat alla studenters möjlighet till lärande oavsett kön, etnicitet, social bakgrund eller funktionsnedsättning.

Så här gör du för att nominera:
Beskriv övergripande varför du vill nominera denna lärare/detta lärarlag. Nomineringen ska förhålla sig till årets tema och gärna innehålla konkreta exempel som kan styrka den. Särskilt viktigt är att nomineringen visar lärarens/lärarlagets pedagogiska styrkor i relation till kriterierna.

Nomineringen görs via denna länk senast 20/4 kl. 17:00.

Välkommen med din nominering!