Publicerad: 2018-02-22

Nominerade till studenternas pedagogiska pris

NYHET Varje år delar Umeå studentkår ut ett pedagogiskt pris och ett studievägledarpris. I år är Rikard Harr och Johan Bodén, institutionen för Informatik, nominerade till Umeå studentkårs pedagogiska pris.

Det är studenter som nominerar lärare och studievägledare till båda priserna, i syfte att uppmuntra pedagogiskt skickliga lärare och studievägledare. I år är Rikard Harr och Johan Bodén två av de som är nominerade till Umeå studentkårs pedagogiska pris. Vinnaren utses under vårpromotionen som hålls den 19 maj.

Under åren har ett antal nomineringar gått till lärare vid Informatik, 2013 tilldelades Carl Johan Orre Umeå studentkårs pedagogiska pris och 2015 tilldelades Agneta Frick Umeå studentkårs studievägledarpris.

Redaktör: Fanny Routovaara