Publicerad: 2021-01-11

Nordiska universitet lanserar ny webbinarieserie för global hälsa

NYHET Ett nytt initiativ för 2021: Nordic Global Health Talks - en webbinarieserie om global hälsa från de nordiska universiteten. Den första onsdagen i varje månad klockan 10.00 kan du lyssna på en intressant föreläsning från ett nordiskt universitet. Det är gratis och öppet för alla som är intresserade av att veta mer om nordisk global hälsoforskning, utbildning och samarbetsprojekt.

Universiteten bakom den här nya webbinarieserien är de nuvarande 10 medlemmarna i det Nordplus-finansierade nätverket, Nordic Network on Global Health: University of Bergen, University of Tampere, Umeå University, UiT - The Arctic University of Norway, Lund University, Karolinska Institute, Islands universitet, Göteborgs universitet, Norska universitetet för vetenskap och teknik och Köpenhamns universitet.

Nordic Global Health Talks öppnar dörrarna för nya och framväxande globala hälsoutmaningar och möjligheter som upplevs i Norden och bland samhällen runt om i världen. Föreläsningarna kommer att ge dig information om ny forskning och du kommer att inspireras av nya metoder och tillvägagångssätt som representerar en mångfald av discipliner och sektorer. Kanske hittar du till och med människor att samarbeta med i framtiden?

Varje webbseminarium kommer att vara 45 minuter: cirka 30 minuters presentation följt av en 15 minuters frågor och svar.

Nordic Global Health Talks organiseras av Nordic Network on Global Health och är värd för School of Global Health vid Köpenhamns universitet.

Läs mer om föreläsningarna på evenemangets webbplats här.

Registrera dig på Zoom för Nordic Global Health Talks här.

Obs! Alla föreläsningar och information är på engelska.