"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2025-11-21

Nordiskt symposium om aporetisk litteraturundervisning

NYHET Ett nordiskt symposium om aporetisk litteraturundervisning samlade forskare och lärare vid Umeå universitet för två dagar av fördjupande samtal om hur litteraturundervisning kan möta och arbeta inom det motsägelsefulla.

Den 19 - 20 november hölls ett nordiskt symposium med titeln "Aporetisk litteraturundervisning - Att verka i det motsägelsefulla" vid Institutionen för kultur- och medievetenskaper och Umeå universitet.

Symposiet arrangerades av det litteraturvetenskapliga ämnet vid institutionen och syftet var att undersökEtt nordiskt symposium om aporetisk litteraturundervisning samlade forskare och lärare vid Umeå universitet för två dagar av fördjupande samtal om hur litteraturundervisning kan möta och arbeta inom det motsägelsefulla. Istället för att ständigt söka klarhet och förståelse lyftes värdet av att stanna kvar i livets olösliga konflikter fram. Att lära sig uthärda och reflektera snarare än att bemästra.

Ola Harstad, Heidi Höglund, Martin Blok Johansen, Christer Ekholm, Isak Hyltén-Cavallius, Peter Henning, Anders E. Johansson och Maria Jönsson presenterade.