Publicerad: 2019-09-13 Uppdaterad: 2023-05-02, 10:26

Ny föreståndare och styrgrupp vid WCMM

NYHET Lars Nyberg, Institutionen för strålningsvetenskaper och Institutionen för integrativ medicinsk biologi, är ny föreståndare vid WCMM.

Text: Maria Israelsson Nordström

Wallenberg centrum för molekylär medicin är från och med den 1 juli 2019 organisatoriskt placerat som ett centrum vid Medicinska fakulteten och administreras av Kansliet för medicin. WCMM´s nye föreståndare är Lars Nyberg. Tommy Olsson, tidigare föreståndare vid WCMM, är vice föreståndare i den nya ledningen.

Anna Arnqvist, vicedekan för forskning, Medicinska fakulteten och Per Arvidsson, Director vid Science for Life Laboratory plattformen Drug, Discovery & Development är nya ledamöter i styrgruppen.

Styrgruppens ordförande

Katrine Riklund, prorektor

Ledamöter

Anna Arnqvist, vicedekan för forskning, Medicinska fakulteten