Publicerad: 2013-09-25

Ny kurs: Philosophy of Education, 7,5 hp

NYHET Institutionen för idé- och samhällsstudier vid Umeå universitet välkomnar studerande inom filosofi eller pedagogik till en ny kurs i utbildningsfilosofi. Kursen ges på engelska under vårterminen 2014 och är nätbaserad. Ansök senast 15 oktober.

Utbildningsfilosofi berör flera områden inom filosofiämnet. Denna kurs lägger stort fokus på politiska aspekter av utbildning. Frågor som tas upp är användningen av betyg, privatisering av skolor, jämlikhet, skolval och föräldrars inflytande över sina barns utbildning.

Kursen är öppen för studenter som läst minst 90 hp inom filosofi eller pedagogik eller har en Kandidatexamen om 180 hp eller motsvarande. Undervisningsspråket är engelska och kursen går på halvfart och är nätbaserad.

Anmäl dig senast 15 oktober.

Kursansvariga

Kalle Grill och Lars Lindblom vid institutionen för idé- och samhällsstudier.

Mer information och anmälan till kursen Philosophy of Education

Redaktör: Sandra Olsson