Publicerad: 2023-08-28 Uppdaterad: 2023-09-05, 13:46

Ny medarbetare på Idrottshögskolan

NYHET Simon Knutsson kommer arbeta med studenterna vid Badmintons kompetenscentrum (BKC).

Simon Knutsson kommer under perioden 14 augusti till 29 februari vikariera för Hannes Andersson, verksamhetsansvarig för Badmintons kompetenscentrum (BKC), som delvis kommer vara föräldraledig.

Simon, som är född och uppvuxen i Umeå, har tidigare jobbat på högstadiet som träslöjdslärare och kombinerat det med elitbadminton, både som utövare själv och tränare. Simon kommer fokusera på de aktiva i gruppen samt verksamheten på badmintonstadion. Hannes kommer arbeta 15% under sin föräldraledighet bland annat med de aktivas träningsplanering.

–Jag ser framemot att fortsätta arbetet med de engagerade spelarna. Det är både inspirerande och utmanande att vara med och hjälpa till i spelarnas utveckling, säger Simon Knutsson.

Även på sin fritid spenderar Simon mycket tid på badmintonhallen.

–Men den senaste tiden har jag fått för mig att bygga bord ibland. Nu under sommaren har det också varit härligt att bara vara ute, säger Simon som ser framemot höstens badmintonarbete.

Varmt välkommen Simon, vi hoppas du ska trivas hos oss på Idrottshögskolan!