Publicerad: 2017-02-07

Nya vernissager vid konsthögskolan

NYHET Flera nya vernissager presenteras på Konsthögskolan vid Umeå universitet. Utställningarna äger rum på olika platser i Umeå de närmaste veckorna.

The Dinner

Fredag 10 februari, Konsthögskolans galleri, Östra Strandgatan 32

After the opening of an exhibition it is custom to invite selected participants to an afterdinner. In connection to the show twelvemillionthreehundredfortyfivethousandsixhundredseventyeight at Galleri Alva, opening the same day, see below, this event is created as a still life image with references to the afterdinner as a concept.

The audience is invited to watch a set table for nine people. The scenery is an experiment, playing with stereotypes and the experience of inclusion and exclusion.

Ellen Skafvenstedt - Laura Heuberger - Alexander Skats - Carolina Andreasson - Frederico de Oliveira - Ariadna Mangrané Sancho - Madeleine Kozma

Christoph Draeger - Nadim Samman - Swetlana Heger

Twelvemillionthreehundredfortyfivethousand

Fredag 10 februari, vernissage kl. 12.00, Galleri Alva, Norrlands universitetssjukhus

Öppet:
10-21 februari, måndag-torsdag kl. 10.00 - 16.00, fredag kl. 10.00 - 14.00

Medverkande: Carolina Andreasson, Madeleine Kozma, Jenny Käll, Laura Heuberger, Ariadna Mangrané Sancho, Frederico de Oliveira, Ellen Skafvenstedt, Alexander Skats.

Curerad av Christoph Draeger.

Jag tror att även fast det kanske inte märks nu… så märks det nog om hundra år

Vernissage fredag 24 februari kl. 12.00, Galleri Alva, biblioteket, Norrlands universitetssjukhus

Öppet: 24 februari till 7 mars, måndag-tors kl. 10.00-16.00, fredag kl. 10.00-14.00

Redaktör: Per Melander