Hoppa direkt till innehållet

Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 15 april 2021)

printicon
Publicerad: 03 dec, 2012

Nytt nummer av av tidskriften Education Inquiry (Volume 3, No. 4, December 2012)

NYHET Nu finns årets fjärde nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda hem på vår webbplats. Detta nummer innehåller både en tematisk del och en öppen del med fristående artiklar.

Tidskriften utges av Lärarhögskolan, Umeå universitet.

Här kan du läsa mer om numret och ladda hem det

I den tematiska delen finns:

•Åsa af Geijerstam: “Curriculum studies of mother tongue education in Sweden. Introductory remarks” •Caroline Liberg, Jenny W Folkeryd and Åsa af Geijerstam: “Swedish – an updated school subject?”•Britt Jakobson and Monica Axelsson: “Beating about the bush” on the how and why in elementary school science”•Kent Adelmann: “The art of Listening in an Educational Perspective. Listening reception in the mother tongue”
•Anders Sigrell: “’Whenever I put on a black jacket, I get dandruff’. On metonymy as a device for constructive argumentation analysis”

I den öppna delen finns:

Peter Farruggio and Michael D. Guerrero: “Neoliberal teacher preparation: Conceptualizing a response in the US borderlands” •Joakim Lindgren, Agneta Hult, Christina Segerholm and Linda Rönnberg : ”Mediating school inspection – Key dimensions and keywords in agency text production 2003-2010” •Mattias Nylund: “The Relevance of Class in Education Policy and Research. The case of Sweden's Vocational Education”•Mikaela Nyroos, Johan Korhonen, Karin Linnanmäki and Camilla Svens-Liavåg: ”A cross-national comparison of test anxiety in Swedish and Finnish grade 3 pupils: measured by the CTAS”