Publicerad: 2013-06-10

Nytt nummer av av tidskriften Education Inquiry (Volume 4, No. 2, June 2013)

NYHET Nu finns årets andra nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda hem från webbplatsen. Detta nummer innehåller både en tematisk del och en öppen del med fristående artiklar.

Tidskriften utges av Lärarhögskolan, Umeå universitet.

Här kan du läsa mer om numret och ladda hem det

I den tematiska delen finns:

Berit Lundgren: Exploring Critical Literacy in Swedish Education – Introductory Notes Hilary Janks: Critical literacy in teaching Ulla Ekvall: Towards critical literacy? A national test and prescribed classroom preparations Gudrun Svensson: Who owns the words? Teaching vocabulary in a multicultural class Eva Hultin & Maria Westman: Literacy teaching, genres and power Catarina Schmidt: The question of access and design – Elin and Hassan walk the line of the four resources model
Berit Lundgren: Bridging discourses in a writing classroom

I den öppna delen finns:

Are Turmo, Eyvind Elstad & Knut-Andreas Christophersen: Organisational antecedents of teachers’ perceived time capacity to energise effort: A Norwegian study Anders Marner: Digital media embedded in Swedish art education – A case study Lill Langelotz: Teachers’ peer group mentoring – Nine steps to heaven?
Ingrid Helleve: The networked classroom – Socially unconnected