"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 2013-12-11

Nytt nummer av av tidskriften Education Inquiry (Volume 4, No. 4, 2013)

NYHET Nu finns årets fjärde nummer av tidskriften Education Inquiry att läsa och ladda ner. Detta nummer innehåller både en tematisk del och en öppen del med fristående artiklar.

Läs mer om numret och ladda hem det

Tidskriften utges på uppdrag av Lärarhögskolan, Umeå universitet.  

I den tematiska delen finns:

Editorial
Anders D. Olofsson, J. Ola Lindberg, Jiao Jianli, Limin GuFrom Sputnik to PISA Shock - New Technology and Educational Reform in Norway and Sweden
Geir HaugsbakkPossibilities and Challenges for TEL from a Student Perspective through theUptake and Use of Digital Technologies in a 1:1 Initiative
Marcia J.P. Håkansson LindqvistICT Practices, Social Class and Pedagogy in Swedish Lower Secondary Schools
Pär Isling Poromaa

I den öppna delen finns:

Four Approaches to Implementing Digital Media in Art Education
Anders Marner, Hans Örtegren

Improving Reading and Interpretation in Seventh Grade: A Comparative Study of the Effects of Two Different Models for Reading Instruction
Michael Tengberg, Christina Olin-Scheller

Social Positioning in Boys’ and Girls’ Oral Presentations
Sigrun Svenkerud, Cecilie P. Dalland, Kirsti Klette

The Curriculum as a Governing Instrument – A Comparative Study of Finlandand Norway
Christina Elde Mølstad, Sven-Erik Hansén

Teachers and School Discipline 1960-1970: Constructions of Femininities and Masculinities in Teachers’ Journal
Maria Hedlin

Redaktör: Marie Oskarsson