Publicerad: 2018-05-07

Nytt nummer av TN Magasin

NYHET Årets första nummer av teknisk-naturvetenskapliga fakultetens tidning TN Magasin är här. Läs bland annat om strukturkemisten Nils Skoglunds liv efter disputationen, om fysikskämt som fenomen och om planerna för nya Umevatoriet.

I vårnumret av TN Magasin möter du också matematikern Eric Libby, vars forskning handlar om att förstå hur komplexa organismer och flercelliga organismer bildas från väldigt enkla encelliga organismer.

Du får hänga med när studenterna på kandidatprogrammet i miljö- och hälsoskydd labbar med bakterier som kan göra oss sjuka när de hamnar i mat. I tidningen också bland annat också om ny laserteknik som öppnar dörren för att i realtid filma elektroners rörelser och om spridningen av daggmask i fjällen.

Läs TN Magasin nr 1 2018

Redaktör: Anna-Lena Lindskog