Publicerad: 2020-04-27

Nytt program från Change the game

NYHET Idrottshögskolan vid Umeå universitet är medspelare i projektet "Change the game", som har till syfte att få barn att må bättre, leva ett längre och friskare liv och ha roligare genom att ta del av vad forskningen säger. Nu erbjuder "Change the game" ett nytt proram.

Change the game är på gång att arrangera "Utvecklingsprogram för nyskapare". Det riktar sig till bland annat idrottsstudenter, lärare och pedagoger samt tränare och ledare inom idrotten, både på barn- och ungdomsnivå men även för seniorer.

Genom att delta i "Utvecklingsprogram för nyskapare" får man möjlighet att, med rörelserikedom som kompass, förädla en aktivitet eller miljö i sin verksamhet som bidrar till att fler får samma rätt till att må bra och skapa sin bästa livsresa. Programmet startar i slutet av maj under ledning av experter på rörelserikedom (physical literacy).

Mer info och anmälan hittar du här: