Publicerad: 2015-05-22

Ola Lindberg excellent lärare

NYHET Ola Lindberg är en av de lärare som ansökt om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet och blivit utnämnd till excellent lärare. På torsdag 28 maj, i samband med universitetets vårpromotionen deltar han i ett öppet samtal om pedagogisk skicklighet och lärarrollen.

Sedan 2013 är det möjligt för lärare vid Umeå universitet att ansöka om inplacering i det pedagogiska meriteringssystemet. Målet med modellen är att lyfta fram och belöna skickliga lärare och stimulera pedagogiska diskussioner.

På torsdag ges studenter, lärare och allmänheten möjlighet att lyssna till årets excellenta och meriterade lärare, när de bland annat ska samtala om det pedagogiska meriteringssystemet, pedagogiskt ledarskap, internationalisering och framtidens lärmiljöer.

Program 28 maj