Publicerad: 2015-05-26

Ola Lindberg får ta emot studenterna pris

NYHET Varje år utser studenterna på Personalvetarprogrammet, i samarbete med studentföreningen PLUM, årets bästa lärare för respektive årskull. I år har studenterna på tredje året, röstat fram Ola Lindberg, lärare och forskare vid Pedagogiska institutionen. Igen!

Ola Lindberg är återigen utsedd till årets lärare 2014/2015 av Personalvetarprogrammets Åk 3 för att han: ”Med humor, ett enormt engagemang och stor lyhördhet har lyckat fånga studenterna och motivera till lärande. Han har visat stor pedagogisk förmåga och ett innovativt sätt att undervisa på som gör att han sticker ut från mängden och kan få vilket ämne som helst att bli intressant. Han anstränger sig för att göra det lilla extra och visar att han bryr sig om studenterna”.
Ola fick under tisdagen ta emot diplom och blommor av ordförande i PLUM:s utbildningsutskott, Therese Dahlberg, som går andra terminen på Personalvetarprogrammet, samt Astrid Pettersson, en av de nöjda studenterna på tredje året som varit med och röstat fram Ola.