Publicerad: 2004-09-30

Om grekiska studenters vilja att bli socialarbetare

NYHET Vasileia Papadaki har i sin avhandling frågat studenter vid socialarbetarutbildningen i Heraklion på Kreta om deras studieval och om deras fortsatta studier.

Studien visar att valet att studera till socialarbetare påverkas av många olika faktorer varav ett par viktiga är det grekiska antagningssystemet och den påverkan den sociala bakgrunden ger vad gäller synen på utbildning.

E-publicering av avhandlingen finns på:
publications.uu.se/umu/theses/abstract.xsql?dbid=321

Fredag den 1 oktober försvarar Vasileia Papadaki, Institutionen för socialt arbete, Umeå universitet sin avhandling med titeln: Making their minds up: students choice to study social work in Iraklio, Greece

Disputationen äger rum kl 10.15 i Samvetet, Samhällsvetarhuset. Fakultetsopponent är Britta Jonsson, docent, Lärarhögskolan Stockholm

Vasileia Papadaki nås på:
E-post: epap25@otenet.gr (Skriv på engelska)

Redaktör: Carina Dahlberg