Publicerad: 2011-03-28

Öppet hus på Arkitekthögskolan

NYHET Ta chansen att få reda på vad som döljer sig bakom Umeås mest spännande fasad. Fredagen den 1 april mellan klockan 15 och 18 öppnar Arkitekthögskolan dörrarna för allmänhet och blivande studenter.

Är du intresserad av att läsa arkitektprogrammet eller vill du se hur Arkitekthögskolan ser ut från insidan? Kom och ta del av arkitektstudenternas arbeten och lär dig mer om Konstnärligt campus.

Hösten 2010 invigde Umeå universitet sin nybyggda Arkitekthögskola, som är ett resultat av ett samarbete mellan två av Skandinaviens ledande arkitektföretag, svenska White och danska Henning Larsen Architects. Det är den första arkitekthögskolan i Sverige med en konstnärlig profil. Centrala delar för utbildningen är hållbarhet, resursmedvetenhet och internationella perspektiv.

Välkommen på besök!

Tid: Fredagen den 1 april, kl 15-18