Publicerad: 2006-04-27

Öppet hus på Konsthögskolan

NYHET Under Konsthögskolans öppet hus kan du ringa gratis och tvätta kläder. I helgen öppnar skolan sina dörrar för Umeå och presenterar sin verksamhet. Det bjuds på utställning, kafé, shop, screeningprogram och öppna ateljéer.

I utställningen visas måleri, video, installationer, ljudverk med mera. Flera av skolans ateljéer kommer att vara öppna för besökarna. Det finns även möjlighet att ringa gratis och tvätta kläder. I kaféet bjuder vi på våfflor och vårstämning och i shoppen kan man köpa multiplar. Konsthögskolans öppet hus är ett årligen återkommande arrangemang. Välkommen!

Medverkande: Althansukh Demberel, Anna Borstam, Christian Bergman, Elin Elfström, Elisabeth Frieberg, Emma Hartman, Erik Berggren, Erik Hedén, Fanny Carinasdotter, Giorgio Giusti, Henrik Ekesiöö, Ida Hansson, Jill Blomqvist, Johan Dahl, Johan Hallberg, Johan Lindström, John Huntington, Klas Hällestran, Lars Hedelin, Magni Borgehed, Magnus Svensson, Mariel Rosendahl, Martin Formgren, Martina Wolgas, Mats Bergqvist, Michael Nilsson, Nils-Johan Sjöquist, Nina Svensson, Olof Broström, Peder Jonsson, Per-Arne Sträng, Sarah Gampel, Therese Johansson, Tina Lindberg, Tommy Andersson, med flera.

Adress: Östra Strandgatan 32, Umeå

För mer information, kontakta Christofer Fredriksson 070-689 87 09