Publicerad: 2016-04-25

Ordet, döden och spelet - studenter håller vernissage

NYHET Nu är det dags för museologstudenternas årliga vernissage. Ett unikt tillfälle att få en inblick i utbildningen och prata med våra studenter.

Varje år anordnar studenterna på termin två på programmet för museer och kulturarv en vernissage för att visa upp sitt arbete. Vernissagen blir också ett ypperligt tillfälle att möta personer utanför utbildningen och knyta kontakter.

Studenterna har jobbat fram fyra olika miniatyrutställningar som utgår från fyra olika teman.

Bokhistoria – från lertavlor till e-bok handlar om den tekniska utvecklingen och spridningen av ordet.
Döden – livets mysterium visar en ljus bild av olika perspektiv på döden.
Level Up – ett extra liv är en utställning om spel och spelande.
I huvudet på… Frida Kahlo visar upp Frida Kahlos konst genom en visuell upplevelse.

Missa inte detta! Kom till vardagsrummet i Humanisthuset, onsdag den 27 april mellan 13-15 och möt våra studenter.

Redaktör: Elin Leyonberg