Publicerad: 2016-01-22

OUC-studenter åker världscup i skidorientering

NYHET Under dagarna 22-27 januari är det världscup i skidorientering. I den svenska truppen ingår elitidrottsstudenterna Magdalena Olsson, Evelina Wickbom, Erik Blomgren och Markus Lundholm, i det schweiziska landslaget finns Christian Spoerry. Samtliga är studenter vid Orienteringens utvecklingscentrum vid Idrottshögskolan, Umeå universitet.

Under dagarna 22-24 januari är det världscupsammandrag i skidorientering Tyska Oberwiessenthal i grenarna sprint, medeldistans och långdistans. Världscuptävlingarna fortsätter sedan med sprintstafett och stafett i Mühlleithen under dagarna 26-27 januari.

Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) representeras i det svenska landslaget av Erik Blomgren, Markus Lundholm, Magdalena Olsson samt Evelina Wickbom samt av Christian Spoerry i det schweiziska landslaget.

Vid den inledande sprinten lyckades Erik Blomgren bäst på herrsidan med en 13 plats, på damsidan blev Magdalena Olsson 6:a och Evelina Wickbom 13. Tävlingarna fortsätter i morgon med medeldistans. Följ tävlingarna live

Redaktör: Anna-Karin Eriksson