Publicerad: 2015-01-14

OUC-studenter uttagna till EM

NYHET Vid EM-tävlingarna i skidorientering finns flera av de elitaktiva studenterna vid Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) på startlinjen. Efter helgens SM-tävlingar har förbundskapten Claes Turesson spikat den svenska EM-truppen, fyra av OUC-studenterna vid Idrottshögskolan är med och representerar det svenska landslaget. Ytterligare en student är uttagen att åka för det schweiziska landslaget vid mästerskapet.

5 av de 12 aktiva studenterna vid Orienteringens utvecklingscentrum kommer att stå på startlinjen i Skidorienterings-EM som arrangeras i Lenzerheide 19-25 januari. Pär Norén, verksamhetsledare för OUC, är mycket glad över att så många OUC-studenter finns representerade i EM-tävlingarna. Vi har en fantastisk hög nivå på de aktiva i OUC, säger Norén.

Frida Sandberg, Magdalena Olsson, Evelina Wickbom och Markus Lundholm kommer ingå i det svenska landslaget. Förbundskapten Claes Turesson känner sig nöjd med den uttagna EM-gruppen och är väldigt optimistisk inför EM-tävlingarna. Christian Spoerry kommer åka EM i skidorientering för det Schweiziska landslaget.

Redaktör: Anna-Karin Eriksson