Publicerad: 2014-03-26

Outstanding Paper 2013

NYHET Professor Kerstin Holmlunds artikel, i tidskriften History of Education Review, om fattigas skolgång i Stockholm under slutet av artonhundratalet, har av redaktionen fått utmärkelsen "Outstanding Paper 2013".

Kerstin Holmlund, verksam vid Pedagogiska institutionen, har med sin artikel "Poor laws and schooling in Stockholm" i tidskriften
History of Education Review fått utmärkelsen Outstanding Paper 2013.

Förlaget Emerald Group Publishing Limited som eftersträvar en ökad spridning av högkvalitativa artiklar kommer, förutom att göra artikeln fritt tillgänglig under ett år, även lyfta fram den i sociala medier, marknadsföringskampanjer och på konferenser.

Kerstin Holmlund  kommer även att tilldelas ett certifikat som ett intyg till den hedervärda utnämningen.

Artikelns fullständiga referens:
Kerstin Holmlund, (2013) "Poor laws and schooling in Stockholm", History of Education Review, Vol. 42 Iss: 1, pp. 40 - 54.