Publicerad: 2013-11-28

Panelsamtal om entreprenörsskap med kunglig glans

NYHET Måndagen den 2 december besöker Prins Daniels Fellowship och Entreprenörskapsprogram Umeå universitet. På plats finns H.K.H. Prins Daniel och framstående företagsledare för att inspirera unga människor att bli entreprenörer.

Under förmiddagen besöker sällskapet Dragonskolan och på eftermiddagen gästas Umeå Universitet. Med på resan är förutom Prins Daniel även expertrådets representanter som denna gång är Hans Vestberg, vd Ericsson, och Olof Faxander, vd Sandvik.

Som inspiratör medverkar också entreprenören Renée Voltaire som med recept och matprodukter under eget varumärke vill inspirera till en sund livsstil. Dessutom deltar Gustav Paringer, grundare av företaget Aptum och deltagare i mentorsprogrammet inom ramen för Prins Daniels Fellowship.

Studenter är välkomna att anmäla sig till arrangemanget.

Program på Umeå universitet

Lokal: Hörsal A, Samhällsvetarhuset, Umeå universitet
Datum och tid: Måndag 2 december, kl 13:30 – 15:30

13.45: Universitetets rektor Lena Gustafsson hälsar välkommen. Moderator Beata Wickbom samtalar med H.K.H  Prins Daniel om projektet Prins Daniels Fellowship samt med Hans Vestberg, Olof Faxander, Renée Voltaire och
Gustav Paringer

15.00: Moderator intervjuar lokala entreprenören Pernilla Abrahamsson, MD Biomedical AB. Avslutande samtal med Carl Bennet om Entreprenörskapsprogrammet.

15.20: Föreläsningen avslutas.

Projektbesöket i Umeå har arrangerats med hjälp av Umeå universitet, Ung Företagsamhet, Dragonskolan och Länsstyrelsen i Västerbotten.

Kort bakgrund

Prins Daniels Fellowship och entreprenörskapsprogram är ett långsiktigt samarbete mellan H.K.H. Prins Daniel, Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) och framstående entreprenörer och företagsledare. Projektets syften är att inspirera unga människor att bli entreprenörer, och att stötta ett antal utvalda fellowföretag i deras expansion och utveckling.
Mer om Prins Daniels Fellowship och entreprenörskapsprogram

Foto: Copyright Kungahuset.se