Publicerad: 2007-05-21

Pedagogiskt pris till Tomas Blomquist, Handelshögskolan

NYHET Tomas Blomquist, docent vid Handelshögskolan har utsetts som pristagare till samhällsvetenskapliga fakultetens pedagogiska pris. Priset delas ut vid vårpromotionen den 2 juni

”Tomas Blomquist har förmågan att skapa engagemang hos både lärarkollegor och studenter. Under flera år har han med pedagogisk skicklighet utvecklat och genomdrivit ett stort antal webbkurser inom projektledningsområdet inom vilket han själv forskar. Han har genom detta arbete aktivt bidragit till att Umeå universitets utbildningar inom nätuniversitetet fått ett stort antal sökanden och fallit väl ut bland studenter. Studenternas kursutvärderingar visar en stor tillfredsställelse med behållningen från kurserna. Det gäller så väl kursupplägg, innehåll och examination. Kommentarerna om dessa kurser har från studenthåll många gånger varit översvallande” lyder en del av prismotiveringen.

Prissumman är 25 000 kronor. Vårpromotionen med promotion av doktorer och utdelning av pedagogiska priser äger rum lördagen den 2 juni 2007 kl. 12.00 i Aula Nordica.

Kontaktuppgifter: Tomas Blomquist Tel: 786 77 22
E-post: Tomas.Blomquist@usbe.umu.se