Publicerad: 2016-02-12

PO Ågren nominerad till pedagogiskt pris

NYHET Per-Olof Ågren, lärare på Institutionen för informatik, har nominerats till Umeå studentkårs pedagogiska pris, en nominering som är ett tecken på stor uppskattning från studenter vid Umeå universitet.

Umeå studentkår delar varje år ut ett pedagogiskt pris till lärare. Det är ett mycket uppskattat pris att få eftersom det är studenterna själva som nominerar lärare till priset.

I sammanhanget kan nämnas att Per-Olof Ågren också hyllats tidigare som lärare. 2013 utsågs han till excellent lärare av Umeå universitet, en utnämning med syfte att lyfta fram och belöna skickliga lärare.

Vem som får Umeå studentkårs pedagogiska pris 2016 kommer att meddelas senare i vår.

Institutionen för Informatik vid Umeå universitet bidrar med många utbildade till IT-branschen, såväl i Umeå som övriga Sverige. Grundutbildningarna Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer, Digital medieproduktion och Systemvetenskapliga programmet med inriktning mot design, interaktion och innovation samt de avancerade utbildningarna Masterprogrammet i IT Management och Masterprogrammet i människa-datorinteraktion och sociala medier finns vid institutionen.

Redaktör: Mikael Hansson