Publicerad: 2019-03-01

Polisutbildningen fyllde Aula Nordica på Öppet hus

NYHET Umeå universitet bjöd in till "Öppet hus"" för samtliga gymnasieelever i årskurs 3 från Örnsköldsvik till Luleå under onsdagen 27 februari. Givetvis så var Polisutbildningen med på ett hörn.

Det var Jonas Tilling, Agnes Holmer och Conny Tärnklev som stod för att visa upp utbildningen denna gång.

Jonas och Agnes presenterade utbildningen och hur man rekryteras till den. För att få plats med alla som var intresserade så hade de ansvariga för "Öppet hus dagen" bokat upp Aula Nordica. I år slog vi rekord på antal åhörare. Agnes och Jonas fyllde Aula Nordica två gånger. Så många åhörare har inte något program på universitet haft tidigare.Detta speglade också av sig i montern som vi hade. Det var en strid ström av nyfikna gymnasieelever som ville prova utrustning och ställa frågor om utbildningen och yrket. Vi hoppas att detta ska ge ringar på vattnet och att många söker sig till oss framgent.