Publicerad: 2014-05-08

Postertävling

NYHET Angela Zanbil, student vid tandläkarprogrammet termin 9 deltog i en tävling att presentera sitt examensarbete på poster i Köpenhamn, Danmark.

Tandläkarstuderande Angela Zanbil, deltog i början på april i en tävling att presentera sitt examensarbete på poster i Köpenhamn, Danmark som var anordnad av Dentsply Student Clinician Program.

Tävlingen var öppen för studenter från tandläkarutbildningar i de nordiska länderna, baltiska länder och norra Europa. 18 postrar deltog i tävlingen.

- Jätte givande och spännande dagar. Presentation gick bra även fast jag inte vann men det var otroligt kul att få se andras intressanta postera och få en liten inblick i olika forskningsområden. Kul att träffa studenter från den andra utbildningsorterna och höra hur deras utbildning såg ut jämfört med vår utbildning. Fick insikten av att vi har en väldigt bra tandläkarutbildning i Umeå, känner en stolthet att gå i Umeå, säger Angela Zanbil.