Publicerad: 2019-05-17

Pris för bästa presentationer i samband med Idrottshögskolans forskningsdag 9 maj 2019

NYHET I samband med Idrottshögskolans forskningsdag hade Idrottshögskolan tack vare Sports Medicine möjligheten att få dela ut priser till de två bästa presentationerna. Första priset gick till Andreas Hult, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin och Sanna Vikberg, student vid Magisterprogrammet i fysioterapi. Andrapriset gick till Christer Malm, avdelning för idrottsmedicin, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering.

Tack vare Sports medicine fick Idrottshögskolan möjligheten att dela ut pris för de två bästa presentationerna vid Idrottshögskolans forskningsdag 9 maj, på 5000 respektive 2000 kr.

Juryn bestod av Magnus Högström, representant för Sports medicine och ordförande i jurygruppen, Ulrika Haake, föreståndare för Idrottshögskolan, Taru Tervo, forskningssamordnare vid Idrottshögskolan, Simon Toots, representant från Västerbottens idrottsförbund samt Mats Reinhold, representant från Externa relationer.

Priserna utdelades utifrån följande kriterier; välgjord presentation med bra bilder, pedagogiskt framförande, populärvetenskapligt innehåll och nyhetsvärdet.

- Det var många intressanta och bra föreläsningar under dagen så det var svårt att välja, berättade jurygruppens ordförande Magnus Högström efter att vinnarna hade utsetts.

Första priset gick till Andreas Hult, Institutionen för folkhälsa och klinisk medicin och Sanna Vikberg, student vid Magisterprogrammet i fysioterapi. Andrapriset gick till Christer Malm, avdelning för idrottsmedicin, Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering. Stort grattis till Andreas, Sanna och Christer!