Publicerad: 2013-11-20

Pris för bästa vetenskapliga artikel i Tandläkartidningen 2013

NYHET Sveriges Tandläkarförbund har utsett professor Ulf Lerner vid Institutionen för Odontologi, enheten för molekylär parodontologi, Umeå universitet, till pristagare för årets bästa vetenskapliga artikel i Tandläkartidningen.

Sveriges Tandläkarförbund har utsett professor Ulf Lerner vid Institutionen för Odontologi, enheten för molekylär parodontologi, Umeå universitet, till pristagare för årets bästa vetenskapliga artikel i Tandläkartidningen. Artikeln är skriven tillsammans med adjungerad professor Dan Mellström vid Centrum för Ben- och Artritforskning, Institutionen för Medicin, Sahlgrenska akademin, Göteborgs universitet. Priset avser artikeln ” Behandlingsprinciper för olika läkemedel vid osteoporos” Tandläkartidningen ÅRG 104 NR 11, 2012.

Priset kommer att delas ut i samband med Tandläkarförbundets förbundsmöte den 6 december, 2013.