Publicerad: 2014-08-26

Pris för vetenskaplig artikel

NYHET Charlott Nyman har tillsammans med Lasse Reinikainen, båda verksamma vid Sociologiska institutionen och Janet Stocks vid Trinity Washington University i USA, fått priset ”2014 Anselm Strauss Award for Qualitative Family Research” för sin artikel om att bedriva jämförande kvalitativa studier om hushållens ekonomi.

Artikeln “Reflections on a Cross‐National Qualitative Study of Within‐Household Finances” publicerades i tidskriften Journal of Marriage and Family under 2013. Priset uppmärksammar vetenskapliga publikationer inom familjeforskning som på ett innovativt och kreativt sätt utvecklar kvalitativ metod och/eller teori vidare. Priset delas ut i samband med National Council on Family Research (NCFR) årliga konferens, 19-22 november i Baltimore, Maryland USA.

Läs artikeln “Reflections on a Cross‐National Qualitative Study of Within‐Household Finances”