Publicerad: 2009-04-28

Pris till rutinerad och engagerad studievägledare

NYHET Gun-Marie Ericsson, studievägledare vid sociologiska institutionen, får Umeå studentkårs studievägledarpris 2009.

I motiveringen står att hon tilldelas priset för att hon med glädje och engagemang bistår studenter i deras studieval och för hennes förmåga att sätta studentens intresse i fokus.

– Det är oerhört roligt för Umeå studentkår att dela ut detta pris och därigenom uppmärksamma det viktiga arbete som studievägledarna gör. Gun-Marie Ericsson är en professionell och mycket engagerad studievägledare som uppskattas av sina studenter, säger Clara Wiklund, utbildningsbevakare på Umeå studentkår, i ett pressmeddelande.

Studentkåren delar ut priset för att premiera kompetenta studievägledare, som kan underlätta för studenter under utbildningen genom att ge vägledning, råd och stöd.

Umeå studentkår och Umeå naturvetare- och teknologkår har tidigare också delat ut pedagogiska pris 2009.

Läs mer i Vertex

Redaktör: Camilla Bergvall