Publicerad: 2010-04-15

Professorsbesök från Central Missouri vid institutionen för språkstudier

NYHET Den 26-28 april får institutionen för språkstudier besök av Professor Bryan Carter från University of Central Missouri. Bryan kommer att ge ett antal seminarier och föreläsningar, bl a om Obamas användning av nya medier i den senaste valkampanjen.

Bryans forskningsområde omfattar framförallt 'African American Literature' men han är även känd för sina innovativa undervisningsmetoder där han med hjälp av olika digitala medier som t. ex. virtuella världar och webb-radio kontextualiserar litteraturen i sin samtid.

Föreläsningar/seminarier

"Witnessing Change: Obama, Social Media and Challenging the Status Quo."Tid: Månday 26 april: 10.15 - 12.00. (publik föreläsning, alla studentervälkomna)Plats: Hörsal F, humanisthuset"Presence, Representation and Identity in Virtual Spaces." Tid: Tisdag 27 april: 13.15 - 15.00. (HUMlab seminarium) Plats: HUMlab
Bryan kommer även att ge interna seminarier och workshops. Kontakta Mats Deutschmann för mer information.