Publicerad: 2015-05-05

Projektassistent i företagsekonomi

NYHET Projektassistent till projekt om entreprenöriell kultur. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat rapportskrivande och datainsamling. Du har minst kandidatexamen i företagsekonomi och god analytisk förmåga samt god förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt.

Projektet innebär arbete i ett forskningsprojekt om entreprenöriell kultur. Dina arbetsuppgifter omfattar främst:

•          Rapportskrivande
  •          Litteraturgenomgång
  •          Framställning av datainsamlingsinstrument
  •          Rekrytering av deltagare till experiment alt till intervjuer
  •          Ev genomförande av intervjuer
  •          Datainsamling och datasammanställning
  •          Uppföljningar

Kompetenskrav
Du har minst kandidatexemen i företagsekonomi, god analytisk förmåga samt god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt på engelska och svenska. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att sammanställa och analysera data från kvalitativa data, enkäter eller experiment. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av att skriva rapporter samt om du har kunskap om Umeå universitet och insikt i universitetets arbete med samverkan.

Läs den fullständiga annonsen

Sista ansökningsdag 2015-05-26.

Välkommen med din ansökan!

Redaktör: Susanne Schmidt