Publicerad: 2023-04-19 Uppdaterad: 2023-04-24, 09:11

Projektledare till Idrottshögskolan

NYHET Idrottshögskolan söker en vikarierande projektledare till Badmintons kompetenscentrum (BKC) under perioden 1 september 2023 till 29 februari 2024. Välkommen med din ansökan senast 3 maj.

Umeå universitet i samarbete med Umeå kommun och Svenska badmintonförbundet har sedan hösten 2017 ett samarbetsavtal gällande ett Kompetenscentrum för badminton. Detta avtal upprättades mot bakgrund av parternas gemensamma värdering av vikten och betydelsen av samarbete för att utveckla svensk badminton, till gagn för såväl elit- som motionsverksamhet,  genom kunskaps- och kompetensutveckling. Verksamheten leds av en projektledare tillika verksamhetsledare och tränare.

Tidsbegränsad anställning

Då Idrottshögskolans nuvarande projektledare kommer att vara delvis föräldraledig under en sexmånaders period söker vi därför en vikarie. Som projektledare för Badmintons Kompetenscentrum (BKC) i Umeå är du ansvarig för BKC-studenternas badmintonträning och tillsammans med de aktiva ansvarar du för deras utveckling. Detta innebär dels att verka för att öka attraktiviteten i att kombinera elitidrottande inom badminton med studier vid Umeå universitet, dels att leda den dagliga träningen för BKC-studenterna. I rollen ingår även att samverka med IFK Umeå badminton, NIU-tränarna samt förbundets nationella kansli i utvecklings- och forskningsfrågor för badminton. Du förväntas i den här rollen aktivt bidra till att utveckla svensk badminton.

Anställningen är placerad vid Idrottshögskolan vid Umeå universitet som har sitt kontor på baksidan av IKSU sport i Umeå men den största delen av arbetstiden är förlagd på Badmintonstadion, Mariedal/Ersboda.

Läs mer om tjänsten och ansök senast 3 maj 2023