Publicerad: 2010-08-27

Prorektor hälsar Skellefteåstudenter välkomna

NYHET Umeå universitet nye prorektor Kjell Jonsson hälsar universitetets studenter i Skellefteå välkomna vid måndagens terminsstart. I höst börja ca 150 nya studenterna att läsa vid Umeå universitet i Skellefteå.

– Det känns väldigt roligt att som ett av mina första uppdrag få välkomna våra studenter till Campus Skellefteå. Studenterna är ju grundstenen i universitetens verksamhet. För mig är det också viktigt att synliggöra att Umeå universitet inte är liktydigt med Campus Umeå. I dag är inte universitetsutbildning, som tidigare, bunden till en plats. Umeå universitet finns till exempel på flera orter men också på nätet, hela världen är potentiellt ert universitet, säger prorektor Kjell Jonsson.

De utbildningar som är aktuella i Skellefteå i höst är: sjuksköterskeprogrammet, högskoleprogrammet till processoperatör, företagarprogrammet, tekniskt- naturvetenskapligt basår och högskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnad.

Forumsalen, Campus Skellefteå
Måndag 30 augusti klockan 11.00-12.00.

Media hälsas varmt välkomna!

Redaktör: Carina Dahlberg