Publicerad: 2011-05-13

Prova-på-dag med spa-programmets avgångsklass den 19 maj

NYHET För femte året i rad erbjuder spa-programmets studenter en prova-på-dag med gratis behandlingar och aktiviteter på Paradiset i Örnsköldsvik. Massage, kropps- och ansiktsbehandlingar, crossfit, vattengympa och spinning samt två föreläsningar står på programmet.

– Dagen är väldigt uppskattad både av studenterna och av besökarna. Den ger studenterna mer erfarenhet av till exempel kundkontakt och är ett viktigt praktiskt inslag utöver den praktik som redan ingår i utbildningen. Tidigare år har arrangemanget varit mycket välbesökt, och vi hoppas att lika många hittar hit den här gången, säger Taru Tervo, kursansvarig för spa-programmet.

Prova-på-dag äger rum i Paradisets lokaler, Örnsköldsvik, torsdag den 19 maj från klockan 10.00 till 16.00. Drop-in och tidsbokning på plats gäller för behandlingar.
OBS! Ta med egna handdukar och badlakan för behandlingar och vattenpass

Spa-programmet startade hösten 2005 i Örnsköldsvik och är en både teoretiskt och praktiskt inriktad hälso- och friskvårdsutbildning som leder fram till en högskoleexamen med inriktning mot spa-miljöer. Utbildning är ett samarbete mellan Umeå universitet, Örnsköldsviks kommun och Paradiset.
Läs mer om spa-programmet För mer information kontakta: Taru Tervo, kursansvarig för Spa-studenter Umeå universitet
E-post: taru.tervo@idrott.umu.se
Tel: 090-786 98 20