Publicerad: 2017-02-28

Räkmacka Deluxe bjuder in IT-branschen 22 mars

NYHET Vårens första Räkmacka blir en Deluxe-variant där alla som läser IT-relaterade utbildningar på Umeå universitet är välkomna.

IT-branschen i regionen är under stark tillväxt och en undersökning har visat att man tillsammans behöver anställa upp mot 1000 nya personer de närmsta åren.

På Räkmacka Deluxe kan studerar som läser IT-relaterade utbildningar på Umeå universitet träffa en stor del av de IT-företag som finns i regionen. De kommer att berätta mer om sig själva och vad för typ av kompetens de söker.

Program

15.00–15.30 Mingel och fika15.30–16.45 Presentation av alla IT-företag som är på plats samt föreläsning (innehåll presenteras inom kort)
16.45–18.00 Middag och fortsatt mingel

Deltagande företag

• Cinnober
  • Clavister
  • Dohi
  • FältCom
  • ITS, Umeå universitet
  • Omegapoint
  • Knowit
  • Realsprint
  • Sportswik
  • TeamNorr
  • Teknikhuset
  • Umeå Energi
  • Vitec Software Group
  • XLENT Norr

Fler företag tillkommer löpande.

Anmäl dig till Räkmacka Deluxe senast 17 mars.

Räkmacka Deluxe arrangeras av Umeå kommun, Örnsköldsviks kommun, Uminova Innovation, Umeå universitet, Umeå Studentkår, Umeå Naturvetar- och Teknologkår samt Umeå Medicinska Studentkår.

Linus StarkUmeå Näringslivsservice Umeå kommun

Malin VikströmEnheten för Externa Relationer (ER), Umeå unviersitet