Publicerad: 2006-09-19

Rektor till Rektor – 300 rektorer konfererar om skolutveckling

NYHET För tredje året i rad genomförs konferensen Rektor till Rektor den 21-22 september vid Umeå universitet. Syftet med konferensen är att sprida goda exempel på skolutvecklingsarbete.

Drygt 50 rektorer som går den avslutande terminen på den nationella rektorsutbildningen presenterar de fördjupningsarbeten de gjort under utbildningen. Dessutom medverkar Barnombudsmannen Lena Nyberg, docent Nihad Bunar och professor Paul Begley.

Bunar är en ledande forskare om mångkulturella skolor, integration och segregation, såväl nationellt som internationell och är verksam vid sociologiska institutionen Stockholms universitet. Begley är en ledande forskare i skolledarskap och etik vid Penn State University, USA.

Närmare 300 rektorer, skolchefer och skolpolitiker från de fyra nordligaste länen är anmälda till konferensen. Konferensen anordnas av Centrum för skolledarutveckling vid Umeå universitet.

Program och mer info om talarna finns på: www.pol.umu.se/cpd/

För mer information ta kontakt med: Katarina Norberg, universitetslektor, pedagogiska institutionen, Umeå universitet Tel: 090-786 95 39 Monil: 070-216 43 32 E-post: katarina.norberg@pedag.umu.se

Redaktör: Carina Dahlberg