Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.
Publicerad: 24 apr, 2014

Resultatet av undersökning av kundnöjdhet mars-april 2014

NYHET Vid månadsskiftet mars-april genomfördes en ny undersökning av kundnöjdhet inom ITS ärendehantering.

Vi ställde tre korta frågor

  1. Hur upplevde du det bemötande du fått?
  2. Fick du den hjälp du behövde?
  3. Vad tyckte du om handläggningstiden?

De som svarade fick fem (5) svarsalternativ: mycket nöjd, nöjd, neutral, missnöjd, mycket missnöjd.

Totalt fick vi in 152 besvarade enkäter. Enkäten gick ut till personer som hade avklarade ärenden i vårt ärendehanteringssystem under tiden för enkätens genomförande.  

Mycket nöjda användare

På 69-74 % av frågorna har våra användare svarat ”mycket nöjd”.
18-20 % av våra kunder har svarat ”nöjd”.

Det tillsammans innebär 87-91 % av våra användare har svarat att de är ”nöjd” eller ”mycket nöjd”. 5-7 % har svarat ”neutral” och 3-5 % har svarat ”missnöjd”.

Vi följer upp era svar

Vi följer upp alla ärenden där vi fått svaret ”missnöjd” eller ”mycket missnöjd”. Totalt handlar det om 14 ärenden. Genom närmare analys av dessa ärenden hoppas vi få svar på vad vi kan göra för att bli ännu bättre.

12 personer har svarat att de är missnöjda på en eller flera av de 3 frågorna vi ställt. Endast en person har svarat ”mycket missnöjd”.  Svaret gällde frågan ”Fick du den hjälp du behövde”.

Några kommentarer från er användare

Även vid denna undersökning har vi fått in många positiva och uppmuntrande omdömen och kommentarer. Här är några utvalda:

  • Mycket trevligt bemötande!
  • Bra bemötande av mig som kund. Ostressad person som vägledde mig bra!
  • Fick hjälp med en gång - problemet undersöktes systematiskt och löstes. Mycket nöjd.
  • Jag uppskattar att de som hjälper till är så trevliga och förstående. Man behöver inte känna sig dum utan blir alltid bemött på ett bra sätt!
  • Snabb och bra service, uppskattas verkligen!
  • Fast and efficient :)
  • Tycker det har funkat jättebra! Snabba svar och bra service!
  • Jag tycker att det är bra att bekräftelse var skickad till mig.
  • Fantastisk support.
  • Jag är superimponerad över hur snabbt det gick. Har ingen kritik.
  • Vi har nu ett mycket bra och smidigt fungerande samarbete.

Trenden pekar uppåt

Här är jämförelser med förra enkätomgången som genomfördes vid terminsstarten höstterminen 2013:

Redaktör: Anja Axelsson