Publicerad: 2012-11-29

RiseB-medarbetare nominerad till årets miljömäktigaste

NYHET Varje år utser tidningen Miljöaktuellt en person som de kallar årets miljömäktigaste. I år är RiseB-medarbetaren Karl Johan Bonnedahl nominerad.

Enligt Miljöaktuellt är grundkriterierna för årets miljömäktigaste "att personen ska ha någon form av formellt eller informellt inflytande på hållbarhetsområdet som han eller hon har använt på ett positivt sätt."

Miljömäktigast 2012 var Johan Rockström. Alla som i år är nominerade finns listade här. 2013 års miljömäktigaste meddelas i januarinumret av Miljöaktuellt.

Karl Johan Bonnedahl, aktiv vid RiseB och Handelshögskolan vid Umeå universitet, gav 2012 ut en bok med titeln Från ekonomiskt till hållbart, från exploatering till samexistens: En bok om att tänka om. Läs mer om boken här.

Denna nyhet publicerades på www.org.umu.se/riseb.