Publicerad: 2020-11-13

Risker med kosttillskott och doping

NYHET Varje enskild idrottare är själv ansvarig att känna till och följa Riksidrottsförbundets (RF) stadgar och antidopingreglemente. Välkommen till en digital föreläsning av Lars Lilja, Riksidrotts Förbundets dopingkommission, i ämnet kosttillskott och doping.

Doping kan ske på olika sätt. Allt från medvetet fusk med tunga dopingpreparat till obetänksamt användande av läkemedel och kosttillskott.

Elitidrottsstudenter, Idrottsstudenter, Idrottsledare och föräldrar - ta tillfället i akt och anmäl er till RF SISU Västerbottens digitala föreläsning ”Risker med kosttillskott och doping” som ges online den 30 november och uppdatera er i ämnet!

Du får veta mer om risker förknippade med energidrycker, kosttillskott och Anabola Androgena Steroider (AAS) samt kännetecken på dopingmissbruk.

Mer information och anmälan till föreläsningen ”Risker med kosttillskott och doping”.