Publicerad: 2020-11-02

Rörelserikedom – till vilken nytta?

NYHET Rörelserikedom utvecklar barns kompetens, självförtroende och motivation att röra på sig. Genom rörelserikedom kan vi få barnen att må bättre, leva ett längre och friskare liv samt ha roligare, något som vi alla vinner på.

Kunskapsveckan 2020 erbjöd personal inom grundskola och gymnasieskola kompetens utveckling.

Change the game Umeå i samarbete med Idrottshögskolan vid Umeå universitet, Umeå kommuns utbildningsenhet samt RF/SISU Västerbotten fick det fina förtroendet att avsluta Kunskapsveckan med programpunkten ”Rörelserikedom (Physical literacy) – Till vilken nytta?”.

Rörelserikedom till vilken nytta?

"Rörelserikedom - till vilken nytta?", Kunskapsveckan 2020.

Filmen samlar olika föreläsningar inom temat ”Rörelserikedom - till vilken nytta?" och ger tips på hur du kan använda rörelserikedom i praktiken för att utveckla barns kompetens, självförtroende och motivation att röra på sig i förmån för ökat deltagande, bättre prestationsförutsättningar och ökat välbefinnande.

Till material och länkar Kunskapsveckan 2020,  "Rörelserikedom - till vilken nytta?